Cztery nowe przegubowce dołączyły wczoraj do taboru Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej. Autobusy za kilka dni wyjadą na ulice i zostaną skierowane na najbardziej oblegane trasy. Za nowe nabytki spółka zapłaciła 7,5 mln zł. Jeszcze w tym roku do eksploatacji wejdą dwa autobusy elektryczne.

W środę z udziałem prezydenta Jarosława Klimaszewskiego odbyło się oficjalnie wprowadzenie nowych przegubowców do eksploatacji. Autobusy mają po 138 miejsc, w tym 40 siedzących. Zastosowano w nich liczne rozwiązania przyjazne dla pasażerów z niepełnosprawnościami, takie jak dodatkowy boczny wyświetlacz z numerem linii, duże piktogramy na podłodze, drugie i trzecie drzwi w systemie odskokowo-przesuwnym.

- To podtrzymanie pewnego standardu, który wdrożono już przy poprzedniej transzy autobusów - wyjaśnia dyrektor regionu południowego Solaris Bus & Coach Rafał Zajas. - Różnicę w komforcie pracy z pewnością odczują też kierowcy. To jest wersja z najmocniejszym silnikiem 340 KM. Możliwość pełnej regulacji pulpitu, klimatyzacja, regulacja lusterek - dodaje.

Obecnie spółka dysponuje 24 pojazdami przegubowymi. Nowe pojazdy jako pierwsze w taborze MZK otrzymały nowe oznakowanie - białe czytelne numery taborowe, dodatkowe piktogramy na drzwiach wskazujące podjazd dla osób z niepełnosprawnościami lub podróżujących z dzieckiem w wózku oraz logotypy przewoźnika i organizatora. Z czasem ten model zostanie wprowadzony dla całej floty.

MZK w Bielsku-Białej otrzymał pięć lat gwarancji na wszystkie podzespoły i układy zamontowane w autobusie, 80 miesięcy gwarancji na lakier i 15 lat gwarancji na konstrukcję kratową nadwozia i podwozia.

Jak poinformował prezes spółki Hubert Maślanka, bielski przewoźnik podpisał umowę na wynajem dwóch autobusów elektrycznych. To 9-metrowe pojazdy, fabrycznie nowe, niskopodłogowe marki Solaris, które będą wykorzystywane głównie do przewozu niepełnosprawnych dzieci i młodzieży. Okres najmu obu pojazdów zaczyna się w połowie grudnia 2022 roku.

bb

Foto: MZK Bielsko-Biała