Sprzedaż czy wynajem mieszkania wymaga szeregu dobrze przemyślanych działań. Nie wystarczy dodać ogłoszenie do portalu, aby cieszyć się dużym zainteresowaniem potencjalnych kupujących czy najemców. Mimo świetnej lokalizacji, odpowiedniego metrażu czy dobrej ceny nie zawsze udaje się szybko sprzedać nieruchomość. Wszystko dlatego, że mieszkanie musi być odpowiednio przygotowane do sprzedaży i właśnie po to jest home staging. 

Home staging w praktyce

Home staging obejmuje różnego rodzaju działania mające za zadanie przygotowanie domu czy mieszkania do sprzedaży lub wynajmu. Nieruchomość pokazywana jest w jak najlepszy sposób, ze szczególnym naciskiem na zalety, jakie ma sprzedawany lokal. To wszystko przekłada się na większe zainteresowanie osób daną nieruchomością. Wnętrza poddane zmianie zdecydowanie bardziej wyróżniają się wśród innych konkurencyjnych ofert.

W home stagingu dużą rolę przykłada się do zastosowania różnego rodzaju dekoracji i dodatków. Dobierane są one w taki sposób, aby zwiększyć atrakcyjność wnętrza w oczach potencjalnego kupującego. Zakres usługi jest bardzo szeroki i obejmuje bardzo często ponowne pomalowanie ścian,  drobne naprawy renowacyjne czy zakup dekoracji. Zazwyczaj nie ingeruje się już w wymianę okien, grzejników, glazury czy terakoty w łazience. Home staging w odróżnieniu od generalnego remontu nie zmienia znacząco struktury wnętrza, tylko stosuje doraźne i ogólnodostępne rozwiązania podnoszące jego atrakcyjność. 

Wirtualny home staging

Tradycyjny home staging wymaga dysponowania sporym budżetem oraz czasem. Realnie zmienia się  wnętrze i zatrudnia fachowców, którzy będą odpowiedzialni za przeprowadzenie całej metamorfozy. Idealną alternatywą dla osób, które chcą profesjonalnie i szybko bez dużych kosztów przygotować wnętrze do sprzedaży jest home staging w wersji wirtualnej. W wirtualnewnetrza.pl przestrzeń poddawana jest metamorfozie z zastosowaniem nowoczesnych metod wizualizacyjnych. Za pomocą specjalistycznych programów komputerowych na zdjęcia pomieszczeń nakładane jest odpowiednie umeblowanie i dekoracje. Pozwala to zaprezentować przyszłemu właścicielowi potencjał nabywanej nieruchomości. 

Zdjęcia po wirtualizacji stanowią idealny dodatek do właściwej oferty sprzedażowej na portalach ogłoszeniowych. Zastosowanie takiego zabiegu znacząco podnosi atrakcyjność oraz wartość mieszkania w oczach przyszłych lokatorów czy kupujących. Negocjacje cenowe są znacznie mniejsze, co pozwala uzyskać wyższą cenę ze sprzedaży czy najmu. Sam proces przebiega w relatywnie krótszym czasie.

Wirtualną metamorfozę warto zastosować w nieruchomościach, w których jest małe zainteresowanie potencjalnych nabywców. Może się bowiem okazać, że to nie metraż, cena ani lokalizacja stanowi problem, ale wnętrza przedstawione są dla kupujących w nieatrakcyjny sposób. Nie wszyscy potrafią wyobrazić sobie, jak można zmienić przestrzeń za pomocą nowych dodatków czy mebli. Wirtualny home staging ułatwia podjęcie decyzji. Wnętrze przedstawiane jest w bardzo wyraźnym kontekście przed i po wizualizacji.

Artykuł sponsorowany