Ponad 126 tys. zł zapłacono z budżetu Bielska-Białej za pokaz mody i koncert zorganizowany w Ambasadzie RP w Rzymie z okazji 30-lecia Trójkąta Weimarskiego. Blisko połowę kosztów pochłonęło przygotowanie pokazu mody inspirowanego dziedzictwem kulturowym miasta. W Ratuszu przekonują, że wydane pieniądze są niewspółmierne do wartości promocyjnych. Wydarzenie relacjonowała m.in. ogólnopolska stacja Polsat News.

Z okazji 30. rocznicy istnienia Trójkąta Weimarskiego delegacja z udziałem m.in. prezydenta Jarosława Klimaszewskiego i wiceprezydenta Adama Ruśniaka gościła w Ambasadzie RP w Rzymie. Bielszczanie zaprezentowali dwie wizytówki naszego miasta oraz filmy promocyjne. Ale nie wszystkim taka forma promocji przypadła do gustu. Wydatkowanie w ten sposób pieniędzy w dobie szukania oszczędności i prezydenckiego apelu, by przygotować się na dziurawe drogi, bo priorytetem będą wydatki na edukację, krytykują w kuluarach nawet osoby z prezydenckiego klubu radnych.

Portal zwrócił się do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej o informację na temat kosztów przygotowania imprezy. Z otrzymanego zestawienia wynika, że do Rzymu udało się pięć osób. Koszt ich przejazdu, noclegów, diet i ubezpieczenia zamknął się w kwocie ponad 18,5 tys. zł. Kolejne ponad 31 tys. zł kosztowała organizacja pokazu w Ambasadzie RP w Rzymie. To wydatki związane z przygotowaniem oświetlenia, montażem i demontażem wybieg oraz przygotowaniem sceny i ekranu LED.

22 tys. zł to kolejne koszty i umowa zawarta z zespołem The ThreeX (w skład wchodzi trzech utalentowanych absolwentów konserwatorium w Wiedniu - Krzysztof Kokoszewski, Jacek Obstarczyk i Jacek Stolarczyk) na „organizację koncertu stanowiącego oprawę muzyczną pokazu autorskiej kolekcji mody Natalii Pawluchenko odbywającego się w Ambasadzie RP w Rzymie, a mającego na celu promocję Bielska-Białej i upowszechnienie dziedzictwa kulturowego miasta”.

Największa część kosztów - 55 tys. zł - to przygotowanie pokazu autorskiej kolekcji mody inspirowanej dziedzictwem kulturowym Bielska-Białej, a w szczególności architekturą i freskami gotyckiego kościoła św. Stanisława, a także włókienniczą przeszłością miasta. Zadanie obejmowało opracowanie scenariusza oraz choreografii pokazu wraz z doborem oprawy świetlnej i muzycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych, a także nadzór autorski nad realizacją pokazu.

Łączny koszt organizacji wydarzenia i promocji Bielska-Białej w trakcie imprezy w Rzymie to ponad 126 tys. zł. - Z naszego punktu widzenia, poniesione koszty są niewspółmierne do walorów promocyjnych tej imprezy - komentuje Tomasz Ficoń, rzecznik prasowy bielskiego magistratu. Wydarzenie w serwisach informacyjnych relacjonowała m.in. ogólnopolska stacja Polsat News.

bak