Jakiego koloru powinno być logo firmy? To pytanie nurtuje wszystkich przedsiębiorców, którzy zlecili jego projektowanie. Studio graficzne realizujące zlecenie ma właściwą wiedzę na ten temat. Przekonajmy się, które kolory będą dobrze kojarzyć się Twoim klientom.

Nasza codzienność nie jest szara, ale nasycona różnymi kolorami. Niektóre lubimy bardziej, inne mniej, ale odgrywają one ważną rolę w życiu. Kolory są również podstawą tworzenia materiałów graficznych, w tym również projektowania logo firmy. Dlatego też wiedza grafika jest bardzo szeroka. Stosuje on bowiem w swojej pracy informacje na temat kreacji, marketingu, a nawet psychologii. Wszystko po to, aby logo, które dla nas stworzy, dobrze kojarzyło się naszym klientom.

Psychologia kolorów w projektowaniu graficznym

Tworzenie materiałów graficznych nie jest łatwym zadaniem. We właściwym doborze barw pomaga znajomość psychologii kolorów. Pozwala ona zrozumieć, które z nich kojarzą się odbiorcom pozytywnie, a które negatywnie. Ma to ogromne znaczenie w projektowaniu materiałów graficznych wykorzystywanych w trakcie działań marketingowych. Możemy to zauważyć również sami po sobie - częściej wybieramy produkty, które zostały stworzone w kolorach budzących w nas dobre skojarzenia. Stronimy z kolei od tych, które prezentowane są w barwach negatywnie przez nas odbieranych.

Jaki kolor powinno mieć logo firmy?

Znaczenie kolorów w projektowaniu logo jest niezwykle ważne. Dzięki dobraniu do niego odpowiedniej barwy, klienci są w stanie spojrzeć na symbol przychylnym okiem. Zatem jakie kolory będą dobrze kojarzyć się Twoim klientom?

Niebieski

Jednym z najpopularniejszych kolorów jest niebieski. Budzi on bardzo pozytywne skojarzenia. Upatruje się w nim pewności, stabilności. Firmy, które wybierają niebieski kolor do swojego logo, budzą zaufanie.

Czerwony

Energia, ostrzeżenie to skojarzenia z kolorem czerwonym. Jednocześnie nawiązuje on do miłości, a także działania. To najbardziej wyrazisty kolor z całej palety. Jednak jego stosowanie warto przemyśleć, może bowiem przynieść odwrotny skutek od zakładanego.

Zielony

Z naturą, ekologią kojarzy się następny kolor, czyli zielony. Nawiązują do niego loga firm, które chcą być postrzegane jako dające nadzieję, bezpieczeństwo, którym można zaufać. To także popularny kolor wśród firm kojarzących się z produktami wege.

Żółty

Optymizm to z kolei domena koloru żółtego. Jest on bardzo pozytywny, radosny, a w dodatku kojarzy się ze słońcem. Jego wykorzystanie obarczone jest jednym ryzykiem - jest ciężko widoczny na białym tle.

Pomarańczowy

Kolor pomarańczowy to z kolei skojarzenie z pewnością, dążeniem do osiągania celów. Jego wyrazistość wynika z połączenia czerwonego oraz żółtego. Pomarańczowy jest bardzo pozytywny, a także wyraża dynamikę.

Czarny

Elegancja to główne skojarzenie, jakie mamy z kolorem czarnym. Często wykorzystuje się go w projektowaniu logo marek kojarzonych z prestiżem. Czarny przyciąga, a jednocześnie budzi tajemniczość.

Podsumowanie

Ważną rolę w naszym życiu odgrywają kolory. Budzą w nas pozytywne oraz negatywne skojarzenia. Dlatego też w projektowaniu logo uwzględnia się psychologię kolorów. Dzięki niej wiadomo, które barwy będą najlepiej kojarzyły się klientom. To z kolei przekłada się na wizerunek firmy oraz możliwość realizacji celów biznesowych.

Artykuł sponsorowany