Przejście przez tory kolejowe w ciągu ul. Kołłątają w Bielsku-Białej jest w złym stanie technicznym i zagraża bezpieczeństwu mieszkańców - uważa poseł Małgorzata Pępek. PKP PLK nie planuje modernizacji przejścia. Spółka chce jednak odmalować przęsła i wyremontować betonowe płyty. W ciągu ostatnich dwóch lat na przejściu kolejowym nie odnotowano żadnych incydentów.

Zły stan przechodu kolejowego zlokalizowanego przy ul. Kołłątaja jest utrudnieniem dla mieszkańców Bielska-Białej i stanowi zagrożenie bezpieczeństwa - uważa poseł Małgorzata Pępek. - Przechód ten zlokalizowany jest obok budynku teatru, w okolicy funkcjonuje również Komenda Straży Miejskiej. Jest to przejście często wykorzystywane przez osoby przemieszczające się po mieście - czytamy w interpelacji parlamentarzystki.

- Aby przechodnie idący ulicą nie wtargnęli pod nadjeżdżający pociąg, ustawiono przeszkodę w formie tak zwanej szykany, stosowaną dość powszechnie w tego typu niebezpiecznych miejscach na torach czy drogach. Metalowe płotki tworzą swego rodzaju labirynt, dzięki czemu nie da się z rozpędu wtargnąć na tory. Problem polega na stanie technicznym szykan. Są one powyginane, krzywe, w niektórych miejscach brakuje prętów. Miejsce to staje się coraz bardziej niebezpieczne dla mieszkańców - uważa parlamentarzystka, która pyta czy planowany jest remont przejścia.

Na pytania posłanki odpowiedziało Ministerstwo Infrastruktury. Z pisma wiceministra Andrzeja Bittela wynika, że PKP PLK nie planuje remontu przejścia kolejowego w centrum Bielska-Białej. - Niemniej jednak prowadzone są obecnie prace związane z przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - Żywiec - Granica Państwa”. Zlecone przez PKP PLK zamówienie obejmuje m.in. opracowanie Studium Wykonalności, które umożliwi w przyszłości przygotowanie koncepcji projektowych niezbędnych do modernizacji przedmiotowego odcinka linii kolejowej, jak też infrastruktury towarzyszącej - precyzuje wiceminister.

- W ramach przygotowywanego studium przeanalizowana zostanie również kwestia związana z przedmiotowym przejściem. Informuję jednocześnie, że PKP PLK w bieżącym roku w ramach prac utrzymaniowych dla przejścia zamierza przeprowadzić prace polegające na odmalowaniu przęseł wygradzających labirynt oraz wymianę nawierzchni z płyt żelbetowych. W zależności od potrzeb zostaną również odnowione elementy oznakowania przejścia. Pod rozwagę brany jest również kompleksowy remont przedmiotowego przejścia - dodaje wiceminister Andrzej Bittel.

bak