Głównym źródłem informacji oraz kanałem sprzedażowym stał się internet. Mimo że handel tradycyjny nadal ma przewagę nad tym w wersji online, to niebawem trend może się zmienić. Widać to chociażby po coraz szerszych ofertach różnego rodzaju produktów, które dostępne są w sieci. Marki prześcigają się w obniżaniu cen za towary i usługi, jednak bez odpowiedniej promocji w sieci niewiele da się zdziałać. Warto więc zadbać o podstawy marketingu internetowego, czyli SEO i pozycjonowanie strony internetowej własnego sklepu internetowego. W tym przypadku nieoceniona staje się pomoc konsultanta SEO, który ma bogate doświadczenie w branży SEO.  Czym dokładnie zajmuje się konsultant SEO i na czym polegają konsultacje SEO?

Konsultant SEO - czym się zajmuje?

Dobry konsultant SEO jest w stanie opracować strategię, która pomoże stronie internetowej wznieść się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w Google na dane frazy kluczowe. Jest to proces czasochłonny, ale przynoszący duże zyski w dłuższej perspektywie czasu. Jakie dokładnie działania przeprowadza konsultant SEO?

W pierwszej kolejności jest to audyt SEO, którego celem jest znalezienie słabych stron serwisu, a następnie jego zoptymalizowanie. Specjalista SEO sprawdza więc strukturę linków, linkowanie wewnętrzne oraz dostosowanie jej do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo korzystając ze specjalistycznego oprogramowania sprawdza, jak zaindeksowana jest strona internetowa i jakie informacje o niej zebrał robot Google zwany algorytmem wyszukiwarki.

Specjalista SEO zajmuje się też content marketingiem (również w obcych językach - pozycjonowanie SEO Ukraina). Nie od dziś wiadomo, że Google bardzo duży nacisk kładzie na to, aby treści na stronie internetowej były merytoryczne i wartościowe nie tylko dla robotów indeksujących, ale także samych użytkowników. Atrakcyjna i ciekawa treść z pewnością przekłada się na lepsze SEO, a także marketing wirusowy. Czytelnik rozpowszechnia link do artykułu lub strony, dzięki czemu zachodzi proces link building bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Content marketing może przyjmować także inną postać, np. graficzną lub wideo.

Pozycjonowanie stron uwzględnia także wspomniany link building (np. podczas pozycjonowania w Czechach czy na Słowacji). Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony przekłada się na jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać o tym, że w obecnych czasach nie liczy się tylko ilość linków, ale także ich jakość. Jeśli będą one umieszczone w serwisach o wysokim wskaźniku Page Rank, to z pewnością pozycjonowana strona zyska w oczach Google. Jeśli będą to witryny o słabej reputacji, efekt może być odwrotny. Dlatego warto zdać się na wiedzę i doświadczenie dobrego konsultanta SEO, który wie, jak znaleźć linki, które będą przynosiły korzyści.

Sprawdzony konsultant SEO, którego można znaleźć na https://pawel-kozlowski.pl/ potrafi również zadbać o to, aby na stronie sklepu e-commerce lub firmowej znajdowała się odpowiednia liczba słów kluczowych i jej zagęszczenie. Dzięki temu użytkownicy będą mogli szybciej znaleźć ofertę Twojego biznesu. W przypadku pozycjonowania stron słowa kluczowe mają ogromne znaczenie, dlatego warto zadbać o to, aby zrobić to rozsądnie.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Z pozycjonowaniem stron jest tak, że nie ma określonego czasu, w jakim będzie można zauważyć efekty. Pozycjonowanie lokalne jest z pewnością szybszym procesem aniżeli pozycjonowanie szerokie. Niemniej obie te czynności związane z SEO wymagają czasu i systematycznego działania, aby podnieść pozycję strony w wyszukiwarce Google. Istotna jest m.in. branża, w jakiej działa sklep internetowy lub firma. Im większa będzie konkurencyjność w branży, tym więcej czasu będzie potrzeba na to, aby skuteczne pozycjonowanie przyniosło zamierzone efekty.

Trzeba także mieć na uwadze to, że również inne osoby otwierają swoje biznesy, więc z dnia na dzień może dojść więcej konkurencyjnych sklepów internetowych. Nowi konkurenci potrafią nieźle namieszać na rynku, więc należy bacznie obserwować otoczenie i w razie konieczności wprowadzać kolejne zmiany, aby zawsze być o krok przed nimi. Ponadto na pozycjonowanie i czas do widocznych efektów wpływa jeszcze konkurencyjność fraz, poczynania konkurencji czy lokalizacja. Istotny jest także stan techniczny witryny, ponieważ może się okazać, że niezbędna będzie optymalizacja treści i linków w serwisie.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Z pozycjonowaniem stron internetowych i jego kosztem jest tak samo, jak z czasem potrzebnym do uzyskania satysfakcjonujących efektów. Składa się na niego wiele czynników - od konkurencyjności branży po zakres działań. Warto także mieć świadomość, że duże agencje SEO mają określony model pracy i realizują wszystkie działania według jednego schematu. Sprawdzony konsultant SEO podchodzi jednak w pełni indywidualnie do każdego klienta, ponieważ tego wymaga branża. Nie można w jednakowy sposób pozycjonować strony internetowej dużej firmy sprzedającej odzież sportową i mniejszego butiku.

Chcąc pozyskać nowych klientów, niezbędne jest zastosowanie indywidualnej strategii SEO, która przyczyni się do większej widoczności strony internetowej w sieci, co przełoży się na większych ruch organiczny. Korzystając z doświadczenia w pozycjonowania sprawdzonego konsultanta SEO, można zbudować grono stałych klientów i docierać jednocześnie do nowych, co zaowocuje zyskami z większej sprzedaży oferowanych towarów i usług.

Artykuł sponsorowany