Hiszpanie zaplanują rewitalizację linii kolejowej do Skoczowa
Coraz bliżej długo wyczekiwanego remontu LK 190 na trasie Bielsko-Biała - Skoczów. Wybrano już wykonawcę studium planistycznego rewitalizacji. Tym zadaniem zajmie się m.in. uznane biuro projektowe z… Hiszpanii.
Wykonano duży krok w kierunku wznowienia kursowania pociągów na trasie Bielsko-Biała-Skoczów-Cieszyn. O wyłonieniu wykonawcy studium planistyczno-prognostycznego rewitalizacji linii kolejowej nr 190 zadecydował przetarg, w którym wystartowało sześć podmiotów. Czynnikami decydującymi o wyborze były kryteria merytoryczne i cena. Wybrany wykonawca przedstawił najtańszą ofertę.
- Mamy nadzieję, że nie będzie dużych zmian w przebiegu linii. Zakładamy, że będzie ona przebiegać w obecnym śladzie. Myślimy, że prace będą szły sprawnie, gdyż wykonawca na podstawie wcześniejszych dokonań zdążył już poznać teren - powiedziano portalowi w stowarzyszeniu Aglomeracja Beskidzka. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej, podpisanie umowy zaplanowano na 11 maja.
Wykonawcą zostanie konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo z Wrocławia oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture z siedzibą w Bilbao. Ta sama firma wykonała wcześniej plan tras kolejowych do Wisły Głębce oraz Cieszyna. Ostateczny koszt opracowania studium wyniesie 1,2 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi z dotacji Województwa Śląskiego. Zgodnie z umową, wykonawca na przedstawienie planu rewitalizacji LK 190 ma czas do października br.
- Warto podkreślić, że na początkowym etapie prac wykonawca zobligowany będzie do przeprowadzenia konsultacji społecznych na terenie gmin objętych realizowanym projektem - precyzuje Tomasz Ficoń, rzecznik Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.
AK
Oceń artykuł:
145 156Komentarze 78
Miasto i gminy wydają pieniądze na plany, starają się o dofinansowanie, które jest możliwe przy gwarancji kursowania pociągów kilka razy dziennie przez co najmniej 5 lat.
Więc przydałaby się tu informacja ile gminy będą musiały dopłacić, aby Koleje Śląskie zgodziły się na takie gwarancje.
Ale pewnie jest tak jak myślę, nikt z KŚ nie rozmawia, bo nikt w nie bierze tego poważnie, chodzi o promocje polityków i ich dochody.
A żadna inna firma tu nie wejdzie,nie ma zaplecza, kadry, itp.
To już by generowało wręcz astronomiczne koszty. Przewozy Regionalne już się wypowiedziały, że nie są zainteresowane i nie widzą sensu ekonomicznego.
Wystarczyłby na tej trasie szynobus i odpowiednio ustawiony rozkład jazdy.
W dzisiejszych czasach jest coraz więcej samochodów (po 2 i więcej w rodzinie) i przez to coraz gęściej jest na drogach. Narzeka się na tiry, a gdyby był pociąg, to może transport towarowy mógłby być skierowany na PKP. Proszę przeanalizujcie wszystkie za i przeciw, a potem krytykujcie.
Może jednak warto jakiś kołek osikowy wbić?
1. Szybko
2. Tanio
3. Często
4. Przy stacjach darmowe/bardzo tanie, duże parkingi.
5. (Tu już chyba przegnę) połączone bilety, także na apkę, na PKP i MZK . M.in. w NL czy w DE z takich korzystałam fajna sprawa.
W przeciwnym razie - bez sensu.
Mama z dzieckiem na ręki i siatkami z zakupami?
Najbardziej mnie śmieszą Ci co pokupowali działki koło torów i myśleli że będą po nich jeździć hulajnogi .To samo przy wysypisku kupili działki koło śmietnika i narzekają że śmierdzi.
Klauzula informacyjna ›