Ponad ćwierć miliona silników wyprodukowano w 2020 roku w zakładzie FCA Powertrain w Bielsku-Białej. W fabryce trwa wdrażanie do produkcji nowoczesnych silników hybrydowych. Jednostki napędowe będą trafiać na linię montażu do zakładu w Tychach i Pomigliano d’Arco.

Jak poinformowała spółka, w 2020 roku w zakładzie FCA Powertrain w Bielsku-Białej wyprodukowano 253 906 silników (to wynik tylko o kilka tysięcy gorszy niż w 2019 roku, a w okresie od 30 marca do 6 maja ub. roku wstrzymana była produkcja - red.). Wśród produkowanych w ub. roku silników był diesel MultiJet o pojemności 1.3, dwucylindrowa benzyna TwinAir o pojemności 0.9 oraz nowe, ekologiczne silniki benzynowe z rodziny GSE (Global Small Engine).

Ten ostatni rodzaj jednostek napędowych to trzycylindrowy turbo o pojemności 1.0 litra oraz czterocylindrowy turbo o pojemności 1.3. Obecnie w Bielsku-Białej trwają intensywne prace końcowej fazy wdrażania do produkcji nowych, 3-cylindrowych, hybrydowych jednostek wolnossących będących odmianą wolnossącego silnika GSE 1.0 Turbo.

FCA zakłada, że seryjna produkcja nowych silników rozpocznie się w zakładzie Powertrain w Bielsku-Białej w tym roku, a jednostki napędowe będą trafiały do Tychów na linię montażu modeli fiat 500 oraz lancii ypsilon, a także do Pomigliano d’Arco we Włoszech do modelu fiata panda.

bak