Dwa warianty rozbudowy węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej łączącego drogi szybkiego ruchu S1 i S52 opracowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W najbliższych tygodniach powinna zapaść decyzja o wyborze ostatecznej wersji. Dzięki inwestycji zniknie „zakręt idiotów”, który stanie się integralną częścią nowo wybudowanego węzła drogowego.

Nasz portal dotarł do dwóch wersji przyszłego węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej, które opracowano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ostateczny wariant zostanie wybrany na początku kwietnia na posiedzeniu Zespołu Opiniowania Projektów Inwestycyjnych. Następnie wybór musi zatwierdzić Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych.

Zgodnie z planami, węzeł Suchy Potok będzie początkiem trasy ekspresowej budowanej nowym śladem w kierunku Mysłowic. Dzięki inwestycji wchłonięty zostanie tzw. zakręt idiotów, który stanie się integralną częścią węzła łączącego trasy S1 i S52. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakładała wcześniej, że przetarg na budowę 40-kilometrowego odcinka S1 zostanie ogłoszony w I kwartale 2019, ale termin ten jest mało realny.

Jak dowiedział się portal, przetarg na budowę S1 będzie ogłoszony z podziałem na cztery części: I - od węzła „Kosztowy II” (z węzłem) do węzła „Oświęcim” (bez węzła), II - od węzła „Oświęcim” (z węzłem) do Dankowic, III - od Dankowic do węzła „Suchy Potok” (z węzłem), IV - obwodnica Oświęcimia.

bak

Foto: NadDachami