Zapchane lewoskręty i skrzyżowania. Kto majstruje przy sygnalizacji?
To nie jest łatwy czas dla kierowców poruszających się po bielskich drogach. Ruch utrudniają remonty dróg na ul. Stojałowskiego i Żywieckiej, ale kierowcy skarżą się również na zmiany związane z pracą sygnalizacji świetlnej. MZD przypomina, że cały czas trwają prace nad wdrożeniem ITS.
- Od jakiegoś czasu można zaobserwować prace przy sygnalizatorach sterujących ruchem pojazdów na bielskich skrzyżowaniach. Zmienione zostały czasy świecenia koloru zielonego na lewoskrętach - zostały tak skrócone, że przejeżdżają tylko 3-4 samochody. Powoduje to korki i blokowanie pasa - napisał do nas Czytelnik portalu. Dwa dni temu było niebezpiecznie na skrzyżowaniu ul. Partyzantów i Bora-Komorowskiego. W związku z pracami służb drogowych w czasie porannego szczytu przestała działać sygnalizacja.
- Aktualnie czas dojazdu do pracy przez miasto wydłużył się o kilka, a nawet kilkanaście minut. Mam nadzieję, że są to tylko przejściowe problemy, a modernizacja sygnalizacji poprawi płynność ruchu w mieście. Czytelnik zastanawia się także, czy wprowadzane zmiany uwzględniają wykrywanie motocykli oczekujących na zielony sygnał na pasie do lewoskrętu. - Stosowane do tej pory pętle indukcyjne zatapiane w jezdni nie wykrywały motocyklisty - przekonuje.
Na początku czerwca MZD w Bielsku-Białej poinformował o ukończeniu montażu nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych objętych projektem ITS. - Każdy z nich został wyposażony w nowy program sygnalizacji. Teraz, po podłączeniu wszystkich sterowników do centralnego systemu, nastąpi kalibracja działania każdego z zainstalowanych programów. Proces ten zajmie kilka tygodni, co będzie skutkowało coraz sprawniejszym działaniem sygnalizacji każdej z osobna i jako całego systemu - brzmi komunikat.
Szczegóły wyjaśnił portalowi inż. Andrzej Kuropatwa odpowiedzialny za wdrożenie systemu ITS na bielskich ulicach. - Sygnalizacje, a właściwie ich sterowniki, pracują jeszcze na stałych cyklach oraz wymagają podłączenia detekcji. Pełne raportowanie z terenu związane z otrzymaniem kompletnych danych ruchowych pozwoli wykonawcy rozpocząć fazę kalibracji i optymalizacji sygnalizacji - podkreśla inżynier.
bak
Oceń artykuł:
12 26Komentarze 44
A może w Rybniku otwarto szeroko bramy?
Pomysly racjonalizatorskie nadal w modzie.
Zmiana konfiguracji sygnalizacji nie zwiększy przepustowości, co najwyżej przeniesie korek z jednej ulicy na drugą.
pozdrawiam
Klauzula informacyjna ›