Nocny pociąg z Bielska-Białej do Gdyni?
PKP IC rozważa możliwość sezonowego połączenia Bielska-Białej z Gdynią latem przyszłego roku i nie wyklucza uruchomienia całorocznego, nocnego pociągu tej relacji w rozkładzie 2018/19 - wynika z odpowiedzi przewoźnika na interpelację pos. Mirosławy Nykiel.
Posłanka Mirosława Nykiel zwróciła się do prezesa PKP Intercity o wyjaśnienie, dlaczego w nowym rozkładzie spółka likwiduje połączenie z Bielska-Białej do Gdyni pociągiem TLK Pogoria (od 8 grudnia skład będzie ruszał z Katowic). - Czy zostanie dostosowana godzina odjazdu pociągu z Bielska-Białej do Katowic, który pozwoli na przesiadkę do IC Pogoria? - zapytała bielska parlamentarzystka.
Z odpowiedzi uzyskanej w biurze rozwoju oferty i produktów PKP Intercity S.A. wynika m.in., że przesłanką do skrócenia relacji pociągu Bielsko-Biała Główna - Gdynia Główna do relacji Katowice - Gdynia Główna była analiza wykorzystania miejsc we wszystkich wagonach tego składu. Okazało się, że „średnia zajętość w pociągu na odcinku Bielsko-Biała Główna - Katowice - Bielsko-Biała Główna z wyłączeniem sezonu letniego kształtowała się na poziomie 20-40 pasażerów”.
Dyr. Janusz Małek z PKP Intercity zapewnia, że pasażerowie z Bielska-Białej będą mogli korzystać ze skomunikowania IC Pogoria relacji Gdynia Główna - Katowice z codziennym pociągiem Kolei Śląskich Katowice - Zwardoń. „W związku ze zwiększonym zainteresowaniem nocnym połączeniem Bielsko-Biała Główna - Gdynia” spółka rozważa możliwość uruchomienia sezonowego połączenia na tym kierunku na czas przyszłorocznych wakacji.
Przewoźnik nie wyklucza także możliwości wpisania całorocznego, nocnego połączenia z Bielska-Białej do Gdyni do rozkładu jazdy 2018/19 (szczegóły w piśmie, które zamieszczamy poniżej)
bb
Oceń artykuł:
195 19Galeria:
Komentarze 25
A teraz kilka faktów. Połączenia nocne nigdy nie cieszyły się powodzeniem wśród podróżnych (Deutsche Bahn planowało usunięcie wszystkich tego typu połączeń). Pogoria zestawiona jest z 4 wagonów 112a (tzw. zdeklasowanych 1) + wagon sypialny. 1 tego typu wagon oferuje 54 miejsca siedzące, czyli cały skład oferuje 214 miejsca (+ wagon sypialny). Z dostępnych prognoz frekwencji pociągu wynika, że poza sezonem praktycznie w każdym dniu obłożenie wynosi poniżej 50%, zatem poniżej 100 osób. Zatem - skoro średnio na odcinku B-B - katowice obłożenie wynosi 40 pasażerów, to i tak jest to bardzo dobry rezultat!
W sezonie kiedy miałem okazję nim podróżować - na starcie obłożenie wyniosło ok. 70%.
Decyzja IC o likwidacji połączenia jest nietrafiona. Nietrafione są argumenty na które powołuje się IC. PKP IC straci kolejnych pasażerów, bo nikt nie będzie ryzykował przesiadką w katowicach biorąc pod uwagę wystąpienie możliwych opóźnień pociągu KŚ B-B - kat., czy biegając z bagażami po uszy z całą rodziną po peronach między pociągami. A straconych pasażerów ciężko przekonać do powrotu.
Również interweniowałem w tej sprawie u IC. Dodatkowo IC odpowiedziało, że to na wniosek ministerstwa połączenie zostaje zlikwidowane (wiadomość do właściwego ministerstwa z wyjaśnieniami również wysłałem).
To celowe działanie, likwiduje się połączenia i czekają co na to ludzie, zrobił sie szum, to pewnie w okresie 21.6-2.9 2018 pociąg nocy zostanie uruchomiony.
Z drugiej strony dziwne działanie, ponieważ w zeszłym roku PKP IC chwalili się ponad 50 milionowym zyskiem netto.
Żadną.
Dla poprawy naszego humoru mogli wpisać od razu, że rozważają wpisanie na lata 2018-2037. A co!
Klauzula informacyjna ›