Wcześniej złożysz, wcześniej dostaniesz
Chodzi oczywiście o zwrot nadpłaconego podatku dochodowego. W I Urzędzie Skarbowym w Bielsku-Białej deklaracje zaczęły spływać już na początku marca. Do teraz uczyniło to około dwie trzecie podatników. Czego jeszcze nie wiesz o PIT-ach?
W tym roku wyjątkowo - z uwagi na ostatni dzień miesiąca przypadający w dniu wolnym od pracy - zeznania podatkowe można składać do 2 maja włącznie. - Oczywiście, wolelibyśmy, aby nikt nie czekał na ostatnią chwilę, bo wówczas dla wszystkich robi się nerwowo - mówi pełniąca obowiązki naczelnika I Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej Danuta Nikiel.
Z danych na dzień 20 kwietnia wynika, że do tej pory deklaracje w I US złożyło łącznie 34 tys. zobowiązanych podatników. - To dobry wynik, biorąc pod uwagę średnią krajową i ubiegły rok, kiedy na ten dzień mieliśmy o 10 proc. deklaracji mniej - tłumaczy pani Danuta. W sumie do urzędu powinno wpłynąć 46 tys. deklaracji podatkowych, w tym najwięcej PIT-37 i PIT-36, czyli od osób fizycznych.
Jak się okazuje, bielszczanie coraz chętniej korzystają z możliwości składania deklaracji drogą elektroniczną. Spośród przysłanych do tej pory do urzędu zeznań aż 45 proc. spłynęło za pośrednictwem internetu. - Także w tym przypadku jesteśmy lepsi niż w innych regionach Polski - zauważa pani naczelnik.
Korzystanie z możliwości składania zeznania przez internet zapewnia podatnikowi szybszy zwrot ewentualnej nadpłaty podatku. - Mamy z tym po prostu znacznie mniej pracy - wyjaśnia Danuta Nikiel. - Takie zeznanie od razu jest w całości rejestrowane, w przeciwieństwie do zeznania składanego na papierze, kiedy urzędnik najpierw wpisać musi dane identyfikacyjne podatnika, a dopiero później weryfikować resztę zawartych w formularzu informacji.
Aby jeszcze bardziej zachęcić bielszczan do przesyłania zeznań drogą elektroniczną, I US zorganizował w swojej siedzibie specjalne stanowisko komputerowe, gdzie każdy może skorzystać z pomocy urzędnika przy wypełnianiu e-formularza. - Należy tylko pamiętać, aby mieć dane na temat ubiegłorocznego przychodu zadeklarowanego w zeznaniu, po którym identyfikujemy podatnika - przypomina nasza rozmówczyni.
Składając e-zeznanie możemy oczekiwać, że zwrot nadpłaconego podatku pojawi się na naszym koncie najdalej za miesiąc. W przypadku zeznania w formie tradycyjnej na nadpłatę trzeba czekać nawet trzy miesiące.
ko

Klauzula informacyjna ›