Będą wyburzać przy Cieszyńskiej
Około 250 mln zł ma kosztować przebudowa części ulic Cieszyńskiej i Międzyrzeckiej w Bielsku-Białej. Od 1 stycznia odcinki dróg, które mają być zmodernizowane, zakwalifikowane zostały do tras wojewódzkich. To jedyna możliwość, by miasto otrzymało dofinansowanie do planowanej inwestycji. Właściciele budynków, które trzeba będzie wyburzyć, otrzymają odszkodowania.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej, Wojciech Waluś poinformował nas, że lada dzień na stronie MZD pojawi się projekt, zgodnie z którym będzie realizowana przebudowa. Przypomniał także, że ponad miesiąc temu w Wapienicy zaprezentowana została koncepcja tej inwestycji. Mieszkańcy mogli składać swoje uwagi bezpośrednio lub dzięki ankietom, które wypełniali. Obecnie przygotowywany jest projekt techniczny przebudowy.
Większość chce rond
- Biuro projektów zajmuje się wszystkimi uwagami. Analizuje je i wprowadza zmiany do koncepcji. Zadeklarowałem, że wszystkie osoby, które zgłaszały jakieś wątpliwości otrzymają od nas odpowiedzi na piśmie. I tak też się stanie - podkreśla dyrektor Waluś
Aby sfinalizować inwestycję, bielski samorząd musi skorzystać z unijnej dotacji, dostępnej w ramach nowej perspektywy finansowej. W tym wypadku liczy się czas. - Kto pierwszy będzie gotowy do realizacji projektu, ten otrzyma pieniądze. Jeśli zadanie nie będzie gotowe, to środków nie będzie. Aby uzyskać dodatkowe finansowanie, musimy więc jeszcze w tym roku uzyskać pozwolenie na budowę - wyjaśnia nasz rozmówca.
Zamiast skrzyżowań - ronda. Jak podkreśla Wojciech Waluś, tego chce większość osób, które korzystają z ulicy Cieszyńskiej i zgłaszały swoje uwagi do planowanej przebudowy. Dyrektor MZD zapewnia, że obecnie trwa projektowanie rond na najważniejszych skrzyżowaniach na tej trasie.
Odszkodowania dla właścicieli
Poszerzenie Cieszyńskiej będzie się wiązało z wejściem ekip budowlanych na działki, które bezpośrednio przylegają do ulicy, a należą do osób prywatnych. Wzdłuż Cieszyńskiej istnieje bardzo ciasna zabudowa. To nie tylko domy, ale także warsztaty, sklepy i wiele prywatnych inicjatyw gospodarczych. Tymczasem inwestycja zakłada poszerzenie całej drogi do układu dwóch jezdni. W każdy kierunku prowadzić będą dwa pasy drogi oddzielone zielenią. Pojawią się nowe chodniki i ścieżka rowerowa. W planach jest także budowa przejść podziemnych.
Wojciech Waluś przyznaje, że właściciele budynków, które trzeba będzie wyburzyć, otrzymają odszkodowanie zarówno za grunt, jak i wszystko to, co będzie się na nim znajdowało. - W skali całej inwestycji w grę wchodzi kilka takich sytuacji - informuje dyrektor MZD. Prace prowadzone będą na odcinku około 3,5 km - od Hulanki po nowe włączenie do ul. Międzyrzeckiej.
Przebudowa Cieszyńskiej, na której regularnie tworzą się ogromne korki, to dla prezydenta Jacka Krywulta jedna z priorytetowych spraw, które chce zrealizować podczas obecnej kadencji. Inwestycję zapowiadał w trakcie kampanii wyborczej przed ubiegłorocznymi wyborami samorządowymi.
Anna Szafrańska
Komentarze 118
Dziwi brak działań i pasywna postawa posłów PO i PIS. Właściwie to nic nie dziwi. Tylko wypada zapytać, KIEDY METRO?
Wystarczy wyjść z domu i zobaczyć pozytywne zmiany -teren wokół lotniska. siłownie na powietrzu,ścieżki rowerowe - czy my Polacy nie potrafimy doceniać tego co dobre tylko cały czas narzekać?
Swiat się zmienia więc i nasze miasta również muszą się zmieniać.
1. Czy miasto na to stać,
2. Czy to plan budowy drojazdu do S1
3. Czy szanuje Pan głosy wyborców?
4. Czy planem jest całkowite rozjechanie miasta?
Zastanów się co piszesz...
Andersa to inna droga? Budowali tę drogę przez środek osiedla dlatego że nie było pieniędzy na zrobienie obwodnicy Wschodniej. I w pierwszym założeniu miała odciążyć ul Lenina - Zamkową - Partyzantów z tranzytu do Szczyrku - Żywca i dalej. Podczas przebudowy Hulanki nikt nie myślał o tym aby zrobić skrzyżowanie Michałowicza - Andersa wielopoziomowe - bo po co... ludzie jeżdżą tak jak jeździli.... Teraz to mamy drogę o 4 pasach klasy gminnej.
Nawet z Hulanki nie chciało się projektantom i wykonawcom zrobić porządnego bezkolizyjnego łącznika w kierunku na Szczyrk. Dopiero po kilkudziesięciu stłuczkach na tym łączniku - poszli po rozum do głowy. I tak jest ze wszystkim.....
Klauzula informacyjna ›