Festiwal istnieje od 15 lat, jego organizatorem od początku jest Fundacja Młodego Kina w Warszawie. Co roku, po warszawskiej premierze (listopad 2006 roku), replika festiwalu prezentowana jest w innych polskich miastach – w tym roku w 30 miastach. Bielska publiczność obejrzy festiwal już po raz czwarty.
W obecnym zestawie – obok kilkudziesięciu krótkich fabuł, dokumentów, animacji, filmów eksperymentalnych młodych reżyserów z 30 krajów oraz najlepszych polskich reklam – zobaczymy także najnowszą słynną taśmę „Amerykański film reklamowy 2006”, czyli najwybitniejsze amerykańskie reklamy z udziałem znanych aktorów, między innymi Kate Winslet; nakręcone przez wybitnych reżyserów: Dantego Ariolę, Bakera Smitha, Spike’a Jonze’a, Tarsema, Jake Scotta, Noama Murro, Craiga Gillespie i innych. Są to prace nagrodzone przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych i włączone do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Włączenie filmów do stałej kolekcji Działu Filmu i Multimediów MoMA jest nagrodą dla najlepszych reklam.

Wśród filmów nagrodzonych przez jury Euroshorts 2006 znalazły się m.in.: w kategorii filmów fabularnych: „Bhai-Bhai” – reż. Olivier Klein (Francja), „Melodramat” – reż. Filip Marczewski (Polska) i „Intimita” – reż. Mateo Mineto (Francja); w kategorii filmów dokumentalnych: „A nawet jeśli winna” – reż. Jean-Gabriel Periot (Francja), „Kolekcja Yedidiacha” – reż. Mordi Kershner i Noam Demsky (Izrael); w kategorii filmów animowanych: „Spacer na linie” – reż. Marcos Puccini (Brazylia), „Ziemia jest okrągła” – reż. Jadwiga K. Kowalska (Szwajcaria).
W gronie nagrodzonych najlepszych polskich reklam znalazły się m.in. film „Kury” (życzenia świąteczne studia Odeon) oraz „Follow the Instinct” (reklama ubrań marki House).

Hasłem tegorocznego festiwalu jest „Miasto krótkich filmów”. Dyrektorem artystycznym festiwalu jest niezmiennie reżyser Przemek Młyńczyk. On także wygłosi komentarz do filmów tuż przed projekcją.

W programie:
15 marca, godz. 17.00 – Animacje
15 marca, godz. 19.00 – Fabuły

16 marca, godz. 17.00 – Dokumenty
16 marca, godz. 19.00 – Amerykański Film Reklamowy 2006 oraz Fabuły nagrodzone przez jury Euroshorts 2006

Bilet wstępu na jeden dzień wynosi 6 zł. Przedsprzedaż biletów, ilość miejsc ograniczona.
Galeria Bielska BWA, 43-300 Bielsko-Biała, ul. 3 Maja 11,
tel./faks 033 812 58 61, 033 812 41 19;