Z powodu prac budowlanych od dzisiaj trudniej przejść i przejechać przez katowickie Rondo - jedno z najważniejszych miejsc w układzie komunikacyjnym całej górnośląskiej aglomeracji. W związku z pracami zmieniono organizacje ruchu zarówno samochodów, jak i pieszych. Utrudnienia potrwają ponad pół roku. Do centrum miasta wkroczyły bowiem prace związane z budową Drogowej Trasy Średnicowej, łączącej dziś Katowice z Rudą Ślaską, a docelowo z Gliwicami. Od Ronda, które zmieni swoją forme, trasa przebiegać będzie w 700-metrowym tunelu. W nocy zamknięto przejścia podziemne pod Rondem, które zastąpiono światłami i przejściami dla pieszych wokół niego. Dla samochodów przygotowano jezdnie zastępcze, obok dotychczasowych. Oznacza to, że kierowcy będą jeździć po Rondzie o większym niż dotąd promieniu. Autobusy będą korzystać z wydzielonego pasa - ich wjazd na Rondo zapali czerwone światło dla innych aut. Dzięki temu autobus nie będzie stał w korku, a na Rondzie zrobi sie luźniej dla samochodów z niektórych kierunków. Wcześniej taką role pełniły wjeżdżające na Rondo tramwaje. Dzięki zmianie organizacji ruchu drogowcy dokończą konstrukcje tunelu dla samochodów i zbudują nowe przejścia podziemne dla pieszych. Powstaną również fundamenty pod kopułę, która docelowo ma zwieńczyć Rondo. Na trzy dni całkowicie wstrzymany został ruch tramwajów na rzecz zastępczej komunikacji autobusowej. 4 maja ruch będzie częściowo przywrócony, ale m.in. do Rynku jeszcze przez pół roku zamiast tramwajów kursować będą autobusy. Przez Rondo jeździ codziennie ok. 40 000 aut. Drogowcy apelują do kierowców aby starali się omijać Rondo i wybierali drogi alternatywne. Zapewniają jednocześnie, że korki w okolicach Ronda nie powinny być znacząco większe niż dotąd. Dla samochodów przygotowano jezdnie zastepcze, obok dotychczasowych. Oznacza to, ze kierowcy beda jezdzic po Rondzie o wiekszym niz dotad promieniu. Autobusy beda korzystac z wydzielonego pasa; ich wjazd na Rondo zapali czerwone swiatlo dla innych aut. Dzieki temu autobus nie bedzie stal w korku, a na Rondzie zrobi sie luzniej dla samochodów z niektórych kierunków; wczesniej taka role pelnily wjezdzajace na Rondo tramwaje. Dzieki zmianie organizacji ruchu drogowcy dokoncza konstrukcje tunelu dla samochodów i zbuduja nowe przejscia podziemne dla pieszych. Powstana równiez fundamenty pod kopule, która docelowo ma zwienczyc Rondo.