Po co je zbudowano ?
Od kilku tygodni z wiaduktu na bielskiej ulicy Wyzwolenia można jechać prosto w kierunku Cieszyna i Katowic. Kierowcy pokonujący tę trasę są jednak zdziwieni i zdezorientowani dwoma rondami, które muszą na tej drodze pokonać.
Sprawdziliśmy, przejazd tą drogą potwierdza zdziwienie czytelnika. Na drodze, która łączy wiadukt na Wyzwolenia z ulicą Niepodległości, najpierw jest jedno rondo, z którego jedna ulica prowadzi w stronę Kępy Hałcnowskiej (druga, z napisem „Rosta” jest na razie zamknięta), a potem drugie rondo, z którego - patrząc na drogowskazy - wiedzie tylko jedna ważna droga, w stronę Cieszyna i Katowic. Prócz tego z rondem tym łączy się tylko jedna, zupełnie lokalna ulica, na której ruch jest praktycznie żaden. Po co więc to drugie rondo powstało? Bo na razie rzeczywiście tylko spowalnia ruch.
Jak wyjaśnia Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej odpowiedzialny między innymi za sprawy drogowe, rondo to ma w przyszłości odgrywać bardzo ważną rolę. Za jego pośrednictwem będzie się bowiem można włączyć do ruchu na powstającej tuż obok wschodniej obwodnicy miasta, a także będą do niego prowadziły dwie nowe drogi.
Pierwsza z nich będzie łącznikiem między ulicą Hałcnowską a rondem i w konsekwencji obwodnicą. Będzie ona bardzo ważna dla mieszkańców części Komorowic oraz Hałcnowa, gdyż obecnie, z uwagi na likwidację skrzyżowania ulicy Niepodległości z ulicą Daszyńskiego (Niepodległości biegnie teraz wiaduktem nad Daszyńskiego), aby wjechać na czteropasmówkę w stronę Cieszyna czy Katowic, muszą nadkładać sporo drogi. Łącznik między Hałcnowską a rondem i dalej, wschodnią obwodową, skróci im czas oraz długość dojazdu. Tyle tylko, że choć łącznik ten jest bardzo potrzebny, w tegorocznym budżecie nie ma na jego budowę pieniędzy. Może będą za rok.
Druga z wiodących do nowego ronda dróg będzie tak zwaną drogą serwisową, która połączy z miejskim układem komunikacyjnym ulice Braterską i Siostrzaną. Tak więc nowe rondo, które będzie się nazywać Bielsko-Biała Hałcnów, ma połączyć miejski układ komunikacyjny tej części miasta ze wschodnią obwodnicą.
Sławomir Horowski (Kronika Beskidzka)
Artykuł wyświetlono 3668 razy.
REKLAMA
REKLAMA
Zobacz również
Komentarze 16
tulei
a ta najnowsza moda na rondach jest bardzo przydatna, przynajmniej ruch na rondzie jest bezpieczniejszy. Jak ktoś ma na tablicy SBI to sie nie dziwie ze mu to nie pasuje. Na rondach trzeba umieć jeździć.
tylo
Przeciez trzeba myśleć perspektywicznie :) w przyszłości będzie tam przedłużenie i łącznik do Hałcnowskiej który zastąpi Po oddaniu do ruchu ekspresówki Wyzwolenia będzie drogą lokalną. Biorąc pod uwagę szybko rozbudowe osiedli ROsta i Hałcnowa ruch się zwiększy i rondo się przyda. :)
mmm
A jak wam się podoba najnowsza moda na rondach w postaci pasów ruchu oddzielonych od siebie krawężnikami ???
damian_komo-ce
Malkontenci nie mają racji...
andy
szanowni przedmówcy, chyba nie za bardzo wiecie o czym piszecie: powstaje droga expresowa do Katowic która na razie będzie się kończyła na wężle Suchy Potok, od tego węzła powstaje wschodnia obwodnica Bielska-Białej do węzła w Mikuszowicach (z tego co wiem ma mieć standard drogi expresowej czyli profil drogi do 110km/h i bezkolizyjne zjazdy/wjazdy) a w przyszłości do Żywca i dalej na płd, ul Wyzwolenia to po oddaniu obwodnicy będzie drogą lokalną podobnie jak w tej chwili stara droga na Cieszyn, ronda są zrobione po obu stronach expresówki właśnie po to żeby nie budować świateł, będziemy wjeżdżać i zjeżdżać z expresówki praktycznie w "ruchu". W przyszłości z węzła Suchy Potok "pójdą" jeszcze: ciąg dalszy expresówki do Katowic i nowa expresówka do Krakowa, martwmy się żebyśmy się nauczyli jeżdzić i nie trafili na jakiegoś zagubionego w rozwoju kierowcę, pozdrawiam
rondo turbinowe
ktoś tylko niezłą kase zgarnął za bublowate randa i tyle NIEWYPAŁ totalny może by się ktoś zainteresował tym że nie ma chodników przy tej niby drodze ,zamkli ul. czerwoną i co ruch samochodów jest ul. Kryształową a co przechodnie maą latać?
kaman
z tego co się orientuję ( przejeżdżając już ten kawałek ), to nie jest on główną częścią obwodnicy. jeśli znaki zostaną odpowiednio dopasowane, to ruch tirami nie powinien się tam odbywać. podstawa, to brak świateł na całej obwodnicy. to co teraz nazywamy obwodnicą zachodnią nie ma prawa się tak nazywać. co to za droga, która prowadzi przez jedne z najliczniejszych osiedli, gdzie światła są co 100m?
mm
Dla mnie to w ogóle jest jakaś paranoja - z jednej strony zbudowali wiadukt na wyzwolenia, a z drugiej strony zrobili sztuczne zwężenie na drodze w kierunku Cieszyna (zabranie po 1 pasie ruchu w każdą stronę) i sztuczny tłok (ronda) tak jak by co najmniej nie było miejsca na pas włączenia. O skrzyżowaniu z Daszyńskiego, a w zasadzie o jego braku już lepiej nie wspominać. Nie dość że \\\"uszczęśliwiono\\\" wielu mieszkańców, o czym już pisali przedmówcy, to jeszcze przypomnę o ruchu TIR-ów, które teraz będą zawijać na rondach i rozjeżdżać lokalne drogi, bo ktoś zapomniał że np na Bestwińskiej jest specjalna strefa ekonomiczna. Oczywiście nadmienię, że miejsca przy skrzyżowaniu z Daszyńskiego jest raczej dostatecznie dużo, żeby zrobić normalny zjazd.
Kaz
Jaasne kolejne włączenia, a przy każdym postawimy znak 50 km i z obwodnicy będziemy mieli znowu osiedlówkę. Musimy się zacząć przyzwyczajać że nie da się ekspresówki postawić przed każdym domkiem nawet bardzo ważnego obywatela BB.
przemo
fred, max - tak trzymać, nasz nowy hymn to "MARUDZĘ WIĘC JESTEM - POLAK"
max
andy - tak w Katowicką, a potem tunel za Castoramą i prosto na Warszawską. I pewnie kolejne światła, bo nie wyobrażam sobie bezpiecznego skrętu w lewo w Warszawską w kierunku centrum.
skurcybyki jedne
Ronda, supermarkety itp. jak widać cywilizacja dla ciemnego i zacofanego narodu jest szokiem .Ciemnota po nocach nie śpi ze zdziwienia i boi się że pobłądzi w miescie.
andy
panowie fred i max jakbyście się zainteresowali to powstaje tunel za Castoramą czyli stara droga na Katowice będzie znowu otwarta, więc mieszkańcy Komorowic będą mogli też korzystać ze "ślimaka" i ronda koło Tesco, a mieszkańcy Hałcnowa poprzez nowe zjazdy i rozjazdy na wężle Suchy Potok (będzie to chyba największy węzeł w tej okolicy porównam go do Rożdzieńskiego) będą mieli idealny wyjazd w każdą stronę (Cieszyn, nowe drogi na Żywiec Kraków Katowice)oczywiście nic nie stanie się od razu, pozdrawiam
mieszkaniec
"Tyle tylko, że choć łącznik ten jest bardzo potrzebny, w tegorocznym budżecie nie ma na jego budowę pieniędzy. Może będą za rok." - otóż nie będzie nawet za rok bo nie będzie na to kasy! zobaczcie jakie cięcia robią w W-wie z programem budowy dróg w ministerstwie, także nikłe są szanse na te drogi! Powinniśmy się cieszyć że obwodnica jak również droga Bielsko-Żywiec ruszyły bo przy obecnych cięciach nikłe były by szanse na realizacje przy obecnej sytuacji!
fred
To jakas paranoja z tymi wiaduktami nad Daszyńskiego! Ktos kto zamknął dzieki nim wjazd na ekspresówke od strony Komorowic był chyba ślepy i nic wiedział o tym ze w Komorowicach mieszkaja ludzie ktorzy z tego wjazdu korzystali . Teraz bedziemy mieli rondo do ktorego trzeba znow nadłozyc kawał drogi . Pomysłowosc panów od projektowania dróg nie zna granic niestety ... gratuluje dobrego samopoczucia .
max
Cieszmy się, że nasze drogi są w rękach p. Juszczyka. Biedny chłop zdał sobie sprawę, że wschodnia obwodnica miasta oddzieliła dwie ważne dzielnice od Bielska - Komorowice i Hałcnów. Nie wspomnę o okolicznych gminach. Teraz obieca ludziom, że załatwi nowe włączenia do drogi i wszystko będzie cacy. Naprawdę mamy szczeście, że mamy pana Juszczyka...
Klauzula informacyjna ›