Konkurs stanowi kontynuację pierwszych trzech edycji „Projektu Arting” zorganizowanych w Bielsku-Białej w latach 90. Jego główną ideą jest zastosowanie przez lokalne firmy powstałych projektów. Ważną rolą „Projektu Arting” jest skonfrontowanie projektanta i producenta oraz promocja dizajnu poprzez upowszechnienie w środowisku lokalnego biznesu potrzeby korzystania z wysokiej klasy projektów wzorniczych.
„Projekt Arting 2006” już zachęcił bielskie firmy do sformułowania oczekiwań wobec projektantów wzornictwa, którzy wezmą udział w konkursie. Przedstawiciele rzemiosła, małych firm, ale także rynkowi potentaci różnych sektorów gospodarki, zgłosili kilkadziesiąt tematów. Wśród nich są wzory m.in.: ceramicznych akcesoriów łazienkowych, pojemników na produkty spożywcze, mebli, opakowań ekologicznych, opakowań na pieczywo, butelek do wina, regału na wina do domowej piwniczki, dziecięcych czapek sportowych, ubiorów dla kobiet, odzieży ze skór owczych oraz dodatków ze skór (np. temat: „Puzzle – cuda z kawałków”).
Organizatorem i patronem konkursu jest Prezydent Miasta Bielska-Białej, który funduje Grand Prix (10 tys. zł). Pozostałe nagrody: II – 5 tys. zł; III – 3 tys. zł; wyróżnienia (1 – 2 tys. zł).
Przygotowanie i realizacja: Galeria Bielska BWA, Wydział Promocji Miasta Urzędu Miejskiego.
Kuratorzy konkursu: Ewa Kozak, Cezary Kozak.
Patroni medialni: kwartalnik projektowy „2+3D”, „Dziennik Zachodni”, Radio Bielsko.
10 maja 2006 – mija termin dostarczenia projektów i kart zgłoszenia do Galerii Bielskiej BWA.
2 czerwca 2006 – otwarcie wystawy pokonkursowej, ogłoszenie wyników konkursu (Galeria Bielska BWA).
Regulamin konkursu, karty zgłoszenia oraz tematy konkursowe – dostępne w Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej przy ul. 3 Maja 11 oraz do pobrania na stronach internetowych: www.galeriabielska.pl, www.bielsko-biala.pl/arting