Sukces reklamowania Twojej firmy dzięki Google AdWords polega na ciągłym rozwoju i kontroli tego, co udało się stworzyć do tej pory. Jeśli prowadzisz swoje konto Google Ads, a nawet jeżeli robi to za Ciebie zewnętrzna agencja, zawsze warto, aby ktoś spojrzał na Twoją aktywność w Internecie pod innym kątem.

Żeby skontrolować to, co się dzieje na Twojej stronie i przede wszystkim, czy podejmowane aktywności dają założone wcześniej rezultaty, warto powierzyć audyt google adwords komuś, kto naprawdę dobrze się na tym zna.

Wiele plusów w jednej usłudze – oszczędzaj i zarabiaj jeszcze więcej

Pozytywne skutki z dobrze przeprowadzonego audytu Google Ads widać już w pierwszych dniach po jego zakończeniu. Co możesz zyskać decydując się na taki krok w stronę rozwoju?

Przede wszystkim poznasz mocne i słabe strony swojej aktywności – co pomaga Ci rozwijać biznes, a co go hamuje. Takie badanie przynosi czasem bardzo ciekawe i nieoczekiwane rezultaty, które mogą odmienić biznes na dobre. Może tak też będzie w Twoim przypadku?

Kolejną sprawą jest kontrola i spojrzenie na działania marketingowe z lotu ptaka. Czasem spędzając nad czymś dużo czasu, nie dostrzega się prostych błędów. I tutaj nieważne jest czy sam prowadzisz swoje kampanie Google Ads, czy robi to wyznaczona przez Ciebie osoba, która ma wiedzę i umiejętności. A może robi to za Ciebie profesjonalna agencja, która powinna wiedzieć wszystko najlepiej? Niestety nie zawsze tak jest. Obowiązkowe w tej branży jest, aby na bieżąco rozwijać swoją stronę www, ponieważ Google regularnie wprowadza różne ulepszenia, przez co wszystko staje się coraz bardziej skomplikowane. Agencje, które nie aktualizują informacji każdego dnia, są do tyłu, co może negatywnie wpływać na skuteczność reklam.

Trzecim plusem są oczywiście finanse. I tutaj motywacja do przeprowadzenia profesjonalnego audytu jest podwójna. Po pierwsze jest to oszczędność, a po drugie – zwiększenie przychodów z Twojego biznesu. Oszczędność wynika z obniżenia stawek dla kampanii Google Ads, co oznacza, że będziesz ponosił mniejsze koszty reklamy. Po drugie – reklamy staną się bardziej skuteczne i przyciągną więcej klientów, co oczywiście zwiększy przychód Twojej firmy.

Na czym polega audyt kampanii Google Ads (AdWords)?

Na skuteczny audyt składa się wiele elementów. W porozumieniu z wykonawcą audytu wspólnie ustalasz, na jakie parametry chcesz zwrócić szczególną uwagę.

Jedną z podstawowych funkcji audytu jest sprawdzenie połączenia z Google Analytics oraz opcjonalnie Google Merchant Center, kontem na YouTube czy Google Play. Następnie istotna jest konfiguracja narzędzia analitycznego Google Analytics i sprawdzenie, czy kod śledzący na Twojej stronie działa prawidłowo.

Kolejną kwestią jest kontrola czy kody remarketingowe działają w odpowiedni sposób i spełniają swoją funkcję, dzięki czemu trafisz do większej ilości klientów, którzy już coś o Tobie słyszeli.

Istotna jest także struktura kampanii, gdzie audytor skupia się na ich prawidłowym i skutecznym działaniu. Małe usprawnienia w tym zakresie mogą przynieść wielkie rezultaty i sprawić, że Twoje reklamy będą przyciągać więcej klientów z określonej grupy odbiorców.

Bardzo ważne jest sprawdzenie atrakcyjności reklam oraz tego, czy są one dobrze spersonalizowane pod docelową personę Twojej oferty. Ważne tutaj są słowa kluczowe oraz to czy w prawidłowy sposób prowadzisz komunikację z klientem – czy treści, które można znaleźć na Twojej stronie, są po prostu skuteczne w sprzedaży.

Powyższe elementy audytu to tylko wierzchołek góry lodowej działań, które można przeprowadzić. Warto zainwestować w kontrolę Google Ads, ponieważ szybko przynosi ona oczekiwane (i pożądane!) rezultaty.

Źródło zdjęć: freepik.com