Ewelina Marciniak - Reżyser, studentka reżyserii krakowskiej PWST, europeistyki na UJ, absolwentka dramatologii UJ. Reżyserowała w Starym Teatrze w Krakowie Wynajem na podstawie tekstu Nisa-Momme Stockmana, spektakl Proces berentyzacji w ramach Dni Dramaturgii w teatrze im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, zaś w TR Warszawa czytanie tekstu Zarys historii miłosnej oraz Mocarza Stanisława Brzozowskiego w Instytucie Teatralnym. Swój pierwszy spektakl ? Nowe wyzwolenie zrealizowała na zaproszenie aktorów Centrum Sztuki Kontrast i Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.
Była asystentką Anny Augustynowicz przy spektaklu Zatopiona katedra wg Gerta Jonkego, Bogdana Hussakowskiego podczas pracy nad Filozofią w buduarze Markiza de Sade oraz Pawła Miśkiewicza przy realizacji Mewy wg Antoniego Czechowa. Zrealizowała program Instytutu Teatralnego Lato w teatrze w podkrakowskich Piekarach. 15 maja na 9. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego Grand Prix otrzymał reżyserowany przez Ewelinę Marciniak monodram pt. Medea z Laboratorium Dramatu w Warszawie w wykonaniu Julii Wyszyńskiej Także Jury II Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr przyznało główną nagrodę festiwalu Ewelinie Marciniak, za reżyserię spektaklu Nowe wyzwolenie Stanisława Ignacego Witkiewicza z Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.

Marcin Nenko ? Kontrabasista, student Akademii Muzycznej w Krakowie. Wychowanek Mariana Pawlika ? krakowskiego lutnika, jednego z czołowych polskich kontrabasistów jazzowych, któremu pomaga w pracowni kontrabasów. Współtwórca zespołów Chłopcy Kontra Basia, Mateusz Pałka Kwartet, Recycling Band, Tomek Różycki Kwintet. Występował na festiwalach Era Nowe Horyzonty, Nowa Tradycja i Mikołajki Folkowe. Współtworzył także muzykę w spektaklu Piekarnia w  reżyserii Wojtka Klemma w krakowskim Starym Teatrze.

Michał Buszewicz - Dramaturg, student specjalizacji dramatologicznej Wiedzy o Teatrze UJ i dramaturgicznej na wydziale reżyserii krakowskiej PWST. Jest autorem tekstów: Zbrodnia realizowanego w Teatrze Polskim w Bielsku?Białej, Proces Berentyzacji, który został zaprezentowany w formie spektaklu w ramach Dni Dramaturgii w Teatrze im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu, oraz Bohaterki. Współrealizował program Instytutu Teatralnego Lato w teatrze w podkrakowskich Piekarach. Współpracuje jako dramaturg z Eweliną Marciniak, z którą zrealizował oprócz powyższych również Nowe Wyzwolenie S.I. Witkiewicza w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, oraz czytanie performatywne Mocarza Stanisława Brzozowskiego w ramach projektu Brzozowski - wstęp wolny w Instytucie Teatralnym. Był także asystentem Pawła Miśkiewicza przy realizacji spektaklu Mewa wg Antoniego Czechowa.

Marta Stoces ? MizBeware ? Scenograf, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale architektury wnętrz, organizatorka wystaw, koncertów i imprez artystycznych. Jako scenograf pracowała z Radkiem Rychcikiem przy Samotności pól bawełnianych w Teatrze im. S. Żeromskiego w Kielcach (prezentacja na festiwalu Boska Komedia w Krakowie), Łysku z pokładu Idy w Teatrze im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu (zwycięzca festiwalu Interpretacje w Katowicach) i Madame Bovary w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Pracowała także nad oprawą wizualną projektu Przypisy do powstania w reż. Katarzyny Szyngiery w ramach obchodów 66 rocznicy Powstania Warszawskiego. Organizowała koncerty grup Natural Born Chillers oraz Dick4Dick. Jest także autorką wystaw i eventów.

Jaśmina Polak - Studentka III roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, założycielka i członkini FANTASMA Y GLORIA. Świeci w ciemności. Paradebiut aktorstwa teatralnego u Krzysztofa Garbaczewskeigo w Gwieździe śmierci w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu.

Kryminał inspirowany opowiadaniem Witolda Gombrowicza Zbrodnia z premedytacją

Reżyseria: Ewelina Marciniak
Tekst i dramaturgia: Michał Buszewicz
Oprawa wizualna: Marta Stoces
Muzyka na żywo: Marcin Nenko
Występują: Jadwiga Grygierczyk, Marta Gzowska-Sawicka, Jaśmina Polak,
Tomasz Drabek, Rafał Sawicki

Gdzie i kiedy?

W dniu dzisiejszym spektakl nie jest grany w bielskich teatrach.